pátek 22. března 2019

DANIEL COLE. Hadrový panák


Dlouho mě žádná knížka tolik nenaštvala jako Hadrový panák. Jako vážně. Obálka slibuje běs celeru a hlavně nejočekávanější krimithriller roku 2017. TOHLE si prostě člověk chce a musí přečíst. Všichni o tom totiž mluvili nadšeně. Moje kolegyně o tom mluvila nadšeně. A když vám někdo, koho potkáváte každý den, řekne, že je to skvělé, tak se vyloženě těšíte. A nevadí, že tenhle žánr nečtete.



Takže jsem se do toho pustila, protože to bych nebyla já, abych nezkoušela různé knihy, o kterých se dost mluví.
Pravda, četla jsem to, když jsme s mužem a dítětem byli v Bruntále.
Pravda, že mě tchyně neskutečně vytáčela.
Pravda, že se tohle všechno mohlo na tom podepsat, ale prostě...

Postavy mě docela štvaly. Ani jedna mi nebyla sympatická. Já už si ani nepamatuju, jak se jmenovaly. Kromě hlavního hrdiny, kterému říkaly Šedý Vlk. Teda... Wolf.
Víte, byla tam jedna postava, nováček u vražd, on se snažil, ale ty postavy ho neposlouchaly, protože on byl nováček a oni supermazáci.
Věřím, že se to děje i ve světě aktuálním.

A pak tady mám takovou nepěknou věc. Jako vážně nepěknou. A je to spoiler jak prase. Takže já vám to vlastně ani nemůžu napsat!
Dobře, udělám výjimku.

<SPOILER JAKO PRASE>

Od detektivky a thrilleru očekávám hru. Dobrou hru. Kdy si autor hraje se čtenářem. Čtenář přemýšlí, kdo z postav je ten padouch. Je to ten zahradník? Je to kuchař? Ne! Je to sekretářka! A tady pan Cole se se hrou nenamáhá. Jasně, celou dobu jsem přemýšlela, kdo je ten vrah, nebo kdo mu z těch postav pomáhá. A on to byl nějaký člověk, se kterým jsem se během čtení nesetkala. Takže vás samozřejmě autor převeze, ale stejně máte pocit, že vás ošidil. Tohle prostě na detektivkách nemám ráda.

</SPOILER JAKO PRASE>


Každopádně musím pochválit krátké kapitoly. Ono to opticky zrychluje děj a i to samotné čtení, takže stránky ubíhají velmi rychle.
Děj má spád, jak to rychle ubíhá, tak nemáte čas se nudit.

Čtení jsem si vážně užila, toho času nelituju. Místo čtení jsem si mohla třeba povídat s tchyní, že ano. Kdyby nebylo toho, co je napsáno ve "spoiler jako prase", tak by to byla fajn knížka. No, smůla.
Třeba bude druhý díl lepší.



3 komentáře:

  1. Jo, děvče, a ten další díl není lepší :-) Právě ho čtu a.....bože, chaossssss. Ach jo.
    Za to jsem právě dnes vložila na blog článek o jednom fakt dobrém thrilleru.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nepotěšilas mě!

      Nečetla jsem teda přesně tuhle recenzi, ale přečetla jsem si tu o Chrastění kostí a určitě někdy zkusím. Děkuji za tip! :)

      Vymazat
    2. Chrasteni kosti byla podle mě pecka.... Místy nechutné ale hltala jsem každé slovo....

      Vymazat